گزارش کامل مراسم بازگشایی مجتمع


به نام خداوند جان و خرد


   گزارش مراسم بازگشایی مجتمع آموزشی کراچی


در سال تحصیلی  89-1388


را در ادامه مطلب بخوانید.

                                   

                                       باز آمد بوی ماه مدرسه        بوی بازی های راه مدرسه

                                        بوی ماه مهر ، ماه مهربان       بوی خورشید پگاه مدرسه

                                       از میان کوچه های خستگی    می گریزم در پناه مدرسه

                                       باز می بینم ز شوق بچه ها      اشتیاقی در نگاه مدرسه

                                      زنگ تفریح و هیاهوی نشاط     خنده های قاه قاه مدرسه

                                      باز بوی باغ را خواهم شنید     از سرود صبحگاه مدرسه

                                     روز اول لاله ای خواهم کشید   سرخ ،بر تخته سیاه مدرسه

                                                                                          ( زنده یاد قیصر امین پور ) 

        فضا دگرگون گشته بود ، عطر فطر و بازگشایی مهر با بوی حماسه و جنگ در هم پیچیده بود. محوطه ی تمیز و آب پاشی شده ی مجتمع آموزشی کراچی پس از چند ماه خاموشی به میهمانان این نوید را می داد که دوباره به تنفسی هیجان آمیز واداشته شده است. میهما نان از دست گل های مدرسه شاخه گل می چیدند؛ نوارهای رنگی با شعر و شعار مسیر را به آنان نشان می داد.

   سالن برگزاری مراسم در طبقه ی دوم مجتمع همچون بوستانی  رنگارنگ  مقدم عزیزان را گرامی می داشت. همه شادی بود و هیاهوی بچه ها و نگاه به درنگ واداشته شده ی بزرگان دیدنی بود. دانش آموزان مجتمع خاصه آنان که برای اولین بار قدم به محیط علم و دانش می گذاشتند ، سراپا شوق بودند و بزرگان _ اولیاء ، مسئولین سیاسی و فرهنگی و آموزشی _ شاید خاطرات روزگاران دیرین را مرور می کردند و با مقایسه ی دنیای پران بچه ها با دنیای آدم بزرگ ها غبطه می خوردند.

   سالن مراسم در حال تکمیل شدن بود . باورکردنی نبود ما که انتظار این همه استقبال را نداشتیم. مدیر محترم مجتمع  پی در پی به خدمت گذاران سفارش آوردن صندلی اضافی می داد. دیگر سالن گنجایشی نداشت ؛ اما خوش حال بودیم . خوش حال ومسرور از این که همیشه  دانش و معرفت طرفدار دارد.

    گوشه ای از سالن ، نمایشگاه کوچکی از یادواره ی هشت سال دفاع مقدس با شمع هایی روشن به یاد شهیدان و ایثارگران چه زیبا خودنمایی می کرد .حاج آقا رستم ساکت آموزگار پایه ی پنجم برای زیبایی این نمایشگاه زحمت می کشید. پیام اصلی نمایشگاه این بود: راه باز است، معبرها همه پاک شده اند،لا به لای سیم خاردارها  پلاک ها چشمک می زنند و شهدا هنوز ایستاده اند و با سر انگشت وفا نقطه ی رهایی را نشان می دهند. آن زندگان  تاریخ می گویند: خط هنوز شکسته نشده است ، کوله پشتی بسیجی ها لب خاکریز نشسته است ،فرماند فریاد میزند: سنگر بکن ای برادر امروز هم روز جنگ است. امروز اما قلم ها ،سرنیزه های تفنگ است.امروز میدان معنا خود عرصه ی کارزار است. هر واژه ای یک گلوله،هر جمله ای یک تفنگ است.باید دست به کار شد،این جا مجنون است، جزیره ی عاشقان. صدای فرمانده از لا به لای نیزارها تا اعماق تاریخ می رسد: اگر ماندید؛ بنویسید حقانیت و مظلومیت این بچه هارا.

    با صدای آسمانی قرآن کریم سکوت در سالن حکمفرما شد.قاری محترم آقای زندیه عضو انجمن اولیا و مربیان بود.بعد از آن با عطر صلوات سالن تکانی خورد و با سکوتی زیبا و هیجانی سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران در محیط طنین انداز شد و همه به احترام ایران _ سرزمین دلیران_ و آرمان های زیبایش سرافرازانه ایستادند . سر زد از افق ..... به آسمان پرواز کرد.

   بعد از آن خانم فرزانه جعفرآبادی یکی از دانش آموزان مقطع ابتدایی دکلمه ی خوش آمد گویی را با حرکات دست به صورتی دلنشین قرائت نمود.

  در ادامه جناب آقای محمدی مدیر محترم مجتمع آموزشی کراچی پشت تریبون قرار گرفت. ایشان ضمن خوش آمد گویی به میهمانان، آموزگاران و دانش آموزان ، تلفیق زیبای رمضان و هفته ی دفاع مقدس و آغاز باز گشایی مدارس را به فال نیک گرفتند و ضمن تشریح عملکرد مجتمع در سال گذشته ، ادامه ی موفقیت آمیز برنامه های سال جدید را منوط به همکاری بیشتر اولیاء ،سرپرستی مدارس شبه قاره و دیگر نهاد های مرتبط دانستند.

   پس از آن جناب آقای رضایی دبیر ریاضی و فیزیک به یاد خاطرات هشت سال دفاع مقدس شعر " مثنوی شهادت" را با مطلع :      سبکبالان خرامیدند و رفتند     مرا بیچاره نامیدند و رفتند  با  صدایی محزون قرائت نمودند.

  برنامه ی بعدی قطعه ی زیبایی بود که آقای متین نگهداری دانش آموز اول راهنمایی  در توصیف ایثارگران و شهیدان دفاع مقدس خواندند.

   سخنران ویژه ی این مراسم جناب آقای محمد زمانی سر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی بودند؛ ایشان ضمن تبریک هفته ی دفاع مقدس و بازگشایی مدارس به حضار محترم و فرهنگیان و دانش آموزان ،تعلیم و تربیت را سرلوحه ی تمامی کارها دانستند و پیشنهاد هایی نیز در راستای بهبود مشکلات آموزشیا ارائه نمودند.

   پس از آن خانم ها : خاطره ی ساکت و مهسا سبزواری دانش آموزان مقطع راهنمایی با هم نوایی دکلمه ای را اجرا نمودند.

  سخنران بعدی جناب آقای خرازانی سرپرست محترم مدارس خارج از کشور در شبه قاره ی هند بودند . ایشان نیز به طور ویژه بازگشایی مدارس و آغاز مهرورزی را با گرامی داشت هفته ی دفاع مقدس به حاضران و دانش آموزان  تبریک گفتند.سرپرست مدارس شبه قاره گوشه هایی از اهداف اصلی  ماموریت معلمان خارج از کشور را بر شمردند و خاطر نشان کردند که علیرغم مشکلات می توان در فضایی دوستانه موفق بود.

   در ادامه مجری برنامه آقای منصور نگهداری دبیر ادبیات مجتمع کراچی شعری را با موضوع جنگ و حوادث پس از آن با این مطلع خواندند :               

چهره ی شاهدان غبار گرفت                                    عشق را موج انفجار گرفت

 برنامه ی بعدی پذیرایی از میهمانان  و پخش سرود هایی از زمان دفاع مقدس بود که حال و هوای محفل را تغییر داد و خاطرات کهنه زنده گردید.

    جشن شکوفه ها که در کنار این مراسم برای کلاس اولی ها برگزار شده بود با اهدای جوایز به آن ها از دست سرکنسولگری محترم بر جذابیت مراسم افزود.

    بعد آقای محمدی مدیر مجتمع  دوباره پشت تریبون قرار گرفت و ضمن تقدیرو یادکرد از همکارانی که در سال گذشته در مجتمع کراچی به همکاری مشغول بودند، همکاران کنونی و جدید را به اولیا و میهمانان معرفی نمودند.

  مراسم راس ساعت دوازده ی ظهربا بدرقه ی مهمانان به پایان رسید.

      مجتمع آموزشی کراچی از زحمات بی شائبه ی تمامی همکارانی که در اجرای این مراسم ما را یاری نمودند، صمیمانه تشکر و قدردانی می نماید.

 



نظرات 1 + ارسال نظر
شماره 45 یکشنبه 26 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 02:10 ب.ظ

سلام گزارش بازگشایی مدرسه و مراسمات برگزار شده نشاندهنده تلاش و کوشش معلمان بسیار زحمتکش علی الخصوص مدیزیت محترم مجمتمع و دلسوزان سازندگان انقلاب بوده افتخا ر میکنم که روزگاری نه چندان دور همنفس و همسنگر بزرگان انجا بودم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد