جلسه عمومی انجمن اولیاء و مربیان

به نام خدا 

 

با عنایت به نزدیک شدن ایام امتحانات و هماهنگی بیشتر اولیاء و مربیان در خصوص وضعیت تحصیلی دانش آموزان، دومین جلسه ی عمومی انجمن اولیاء و مربیان در محل نماز خانه ی مجتمع برگزار گردید.  

در این جلسه اولیای شرکت کننده از وضعیت درسی و اخلاقی فرزندان خود در مدرسه اطلاع حاصل نمودند و با هر یک از معلمان و دبیران بطور جداگانه در مورد وضعیت تحصیلی فرزند خود به گفتگو نشستند. 

 

مدیریت محترم مجتمع جناب آقای محمدی نیز ضمن تاکید بر ارتباط بیشتر اولیاء و مربیان، به والدین شرکت کننده توصیه نمودند محیط منزل را از همه لحاظ برای مطالعه فرزندان خود در آستانه ی امتحانات آماده نمایند. 

 

ایشان همچنین گزارش مفصلی از میزان دریافت شهریه و هزینه های انجام شده را ارائه نمودند.  

 

در پایان به هریک از والدین، برنامه امتحانی نوبت پایانی فرزند شان تحویل داده شد تا از زمان دقیق امتحانات مطلع شوند.

 

 

برای مشاهده عکس ها به ادامه ی مطلب مراجعه نمایید.

ادامه مطلب ...

تسلیت ایام دهه فاطمیه

شهادت جانگداز ام ابیها ، ریحانه نبی مکرم اسلام ، شفیعه روز محشر حضرت فاطمه زهرا ( سلام الله علیه ) را به پیشگاه فرزند بزرگوار ایشان حضرت ولی عصر( عج الله تعالی فرجه شریف ) و تمامی مسلمانان ومحبان وی تسلیت و تعزیت عرض می نماییم .

آخرین تغییرات کتاب‌های درسی

مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل دفتر برنامه‌‌ریزی و تألیف کتاب‌های درسی صبح روز یک‌شنبه در نشست خبری «آخرین تغییرات کتاب‌های درسی» عنوان کرد: دومین نگاشت برنامه درس ملی تدوین و به کمیسیون راهبری طرح ارائه شده است.


ادامه مطلب ...

شهید مطهری در کلام بزرگان و ۲۰ نکته درباره مطالعه کتب شهید مطهری

آثارش بدون استثناء خوب است (سخنان امام خمینی  (ره) درباره ایشان)
خدمتی که مرحوم مطهری به نسل جوان و دیگران کرده است، کم کسی کرده است. آثاری که از او هست، بی استثناء، همه ی آثارش خوب است و من کس دیگری را سراغ ندارم که بتوانم بگویم: «بی استثناء آثارش خوب است». ایشان بی استثناء آثارش خوب است، انسان ساز است، برای کشور خدمت کرده است. در آن حال خفقان خدمت‌ها‌ی بزرگ کرده است این مرد عالیقدر.
خداوند به حق رسول اکرم (ص)، او را با رسول اکرم (ص) محشور بفرماید.

ادامه مطلب ...

تقدیر سرپرست محترم شبه قاره هند از معلمان مجتمع کراچی

به نام خدا

عصر روز شنبه 12/2/1388 سرپرست محترم مدارس جمهوری اسلامی ایران در شبه قاره هند جناب آقای خرازانی به همراه معاونت محترم جناب آقای نیک پور و مدیریت محترم مجتمع آموزشی کراچی جناب آقای محمدی با حضور در منزل تک تک آموزگاران و دبیران مجتمع آموزشی کراچی ضمن عرض تبریک و تهنیت روز معلم و هفته ی بزرگداشت مقام معلم به آنها و تقدیر و تشکر از زحمات آنها، لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود اهداء نمودند.  

برای مشاهده ی عکس ها به ادامه ی مطلب مراجعه نمایید. 

ادامه مطلب ...

هفته ی معلم گرامی باد

بنیانگزار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) :

نقش معلم در جامعه نقش انبیاست انبیاء هم معلم بشر هستند تمام ملت باید معلم باشند فرزندان اسلام تمام افرادش معلم باید باشند و تمام افرادش متعلّم.


مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی):

 دست توانای معلم است که چشم انداز آینده ی ما را ترسیم می کند.


هفته ی معلم و سالروز شهادت استاد بزرگ دکتر مرتضی مطهری

بر تمام معلمان عزیز و ارجمند گرامی باد.


به منظور بزرگداشت مقام شامخ معلم و گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، به همت کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی و با همکاری مجتمع آموزشی کراچی عصر روز جمعه 11/2/1388 مراسم باشکوهی در محل خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی برگزار گردید. در این مراسم ، پس از تلاوت آیات شریفه از قرآن کریم، جناب آقای محمد مسعود زمانی سرکنسول محترم جمهوری اسلامی ایران در کراچی، جناب آقای خرازانی سرپرست محترم مدارس جمهوری اسلامی ایران در شبه قاره هند و جناب آقای تقی زاده مسؤل محترم خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی درباره فضیلت مقام معلم و نقش معلم در جامعه به سخنرانی پرداختند. در این مراسم گروههای سرود مجتمع آموزشی کراچی سرود های زیبایی را در تجلیل مقام معلم اجرا نمودند. همچنین خانم مریم ساکت از دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی مقاله ی ارزشمندی در مورد عظمت جایگاه معلم قرائت نمودند. در پایان مراسم به معلمان مجتمع کراچی لوح تقدیری از طرف سرکنسول محترم جمهوری اسلامی ایران در کراچی اهداء گردید.

در ضمن، مجتمع آموزشی کراچی مراتب تقدیر و تشکر خود را از مجری این مراسم خانم مریم سبزواری دانش آموز دوره ی پیش دانشگاهی به خاطر حسن اجرای این برنامه اعلام می دارد.  

برای مشاهده ی عکس های مراسم به ادامه مطلب بروید.

ادامه مطلب ...

اضطراب امتحان و راههای کاهش آن

مقدمه

  • آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که چرا از امتحان می‌ترسید؟
  • آیا تابحال به صورت عمیق به این موضوع فکر کرده‌اید که چه عواملی در ترس و اضطراب نسبت به امتحان مؤثر بوده‌اند؟
  • آیا در زندگی تحصیلی راههایی برای کاهش این نوع اضطراب یافته‌اید؟

بدون تردید ترس از امتحان بین دانش آموزان و دانشجویان تقریبا همه گیر و رایج است و می‌توان گفت مهمترین علت این موضوع ، نتیجه‌ای است که از امتحان بدست می‌آید. نتیجه‌ای که مدرک قبولی یا مردودی محسوب گردیده و باعث ارتقاء ، تهدید ، تشویق و یا تنبیه می‌گردد. گاهی اوقات این نتیجه می‌تواند سرنوشت را نیز رقم زند. به همین علت هر چه نتیجه ، حساسیت و اهمیت بیشتری داشته باشد، به همان نسبت می‌تواند اضطراب و ترس از امتحان گردد، که برخی از آنها عبارتند از:


ادامه ی مطلب